Serialowe hity i kity - nasze podsumowanie tygodnia

"Patrick Melrose" (Fot. Showtime)

0
1 2 3 4 5 6 7 8

Najlepszy do tej pory odcinek 2. sezonu "Westworld", szalona premiera "Patricka Melrose'a", świetne finały "Barry'ego" i "Doliny Krzemowej" - a po drugiej stronie fatalne "Trzynaście powodów". Oto hity i kity z tego tygodnia.

HIT TYGODNIA: "Westworld" intryguje i zaskakuje w najlepszym odcinku sezonu

"Westworld" (Fot. HBO)

"Westworld" (Fot. HBO)

Kilka wycieczek w dalszą i bliższą przeszłość, sporo niespodzianek po drodze i jeden świetny zwrot akcji na sam koniec – tyle wystarczyło, by wyreżyserowany przez Lisę Joy "The Riddle of the Sphinx" (warto podkreślić, że dla współtwórczyni "Westworld" był to absolutny debiut w tej roli) przebił swoich poprzedników z tego sezonu. I to pod każdym względem.

Choćby sposobu poprowadzenia fabuły, która znów przeskakiwała z wątku do wątku i mieszała liniami czasowymi, by na koniec wszystko ładnie ze sobą spiąć. A nie było to wcale oczywiste, bo na pierwszy rzut oka historia kolejnych wersji mechanicznego Jamesa Delosa (Peter Mullan) nie miała wiele wspólnego z akcją w parku. Obydwie spięto w końcu w bardzo efektownym stylu, zamieniając na chwilę "Westworld" w istny horror, ale na tym wcale nie stanęło. Opowieść o poszukiwaniu sposobu na życie wieczne okazała się bowiem kluczem do zrozumienia przemiany Williama (Jimmi Simpson) w Mężczyznę w Czerni (Ed Harris), przedstawiając nam bohatera, który przez lata coraz bardziej tracił poczucie człowieczeństwa.

Dokąd teraz podąży jego historia, trudno przewidzieć, ale na ciąg dalszy czekamy z tym większą niecierpliwością po cliffhangerze, z jakim nas tu zostawiono. Ujawnienie tożsamości Grace (Katja Herbers) jako córki Williama otwiera przed twórcami szereg nowych możliwości i tylko czekać, co z nimi zrobią. Jeśli poradzą sobie w takim stylu jak w tym odcinku, to o jakość nie musimy się martwić. [Mateusz Piesowicz]

1 2 3 4 5 6 7 8