HBO GO i Netflix szybko rosną, a ShowMax ma kłopot. Co słychać na polskim rynku VoD?

"Westworld" (Fot. HBO)

0

Uwolnione od operatorów HBO GO, coraz popularniejszy Netflix i tracący dystans do konkurencji ShowMax. Zobaczcie, jak wygląda aktualna sytuacja na polskim rynku VoD.

Wirtualne Media opublikowały wyniki badania Gemiusa/PBI dotyczącego rynku VoD w Polsce w kwietniu. W porównaniu z poprzednim zestawieniem, zmianie nie uległa czołówka - wciąż najpopularniejszym serwisem jest VoD.pl, które odwiedziło 3,74 mln użytkowników generujących blisko 17 mln odsłon. Kolejne miejsca zajmują sekcja premium Cda.pl (2,55 mln użytkowników), VoD TVP (2,43 mln) i Player.pl (2,33 mln).

Za ich plecami uplasował się natomiast Netflix, który w kwietniu miał 1,98 mln użytkowników i 21,13 mln odsłon. Pobił tym samym wyraźnie ShowMaksa, który miał 1,26 mln użytkowników i 15,06 mln odsłon (przy czym ShowMax ma nieco dłuższy średni czas korzystania - 10 minut i 25 sekund, przy 6 minutach i 31 sekundach Netfliksa).

Wzrost popularności Netfliksa widać również w zestawieniu rocznym. W ciągu 12 miesięcy serwis ponad dwukrotnie zwiększył liczbę użytkowników (781 tys. w kwietniu 2017 roku) i zanotował niemal dwa razy więcej odsłon (13 mln przed rokiem). W tym czasie ShowMax stracił ponad 400 tys. użytkowników i choć pozostali wygenerowali więcej odsłon, walkę o popularność pomiędzy dwoma globalnymi platformami VoD w Polsce coraz wyraźniej wygrywa Netflix.

A jest całkiem możliwe, że już niedługo ShowMaksa przeskoczy także HBO GO. Serwis, który od ponad dwóch miesięcy jest już dostępny bez pośrednictwa operatorów, wyraźnie zyskał na tym ruchu, mając w kwietniu 982,7 tys. użytkowników. To prawie trzy razy więcej niż przed rokiem.

Otwarcie się na wszystkich internautów uczyniło zatem z HBO GO znacznie poważniejszego gracza na polskim rynku, a kolejne miesiące dadzą odpowiedź na pytanie, czy to tylko jednorazowy wyskok, czy stały trend.