Netflix zabrał Polakom darmowy miesiąc próbny! Jakie są powody takiej decyzji?

Fot. Netflix

0

Wszystko co darmowe szybko się kończy. Właśnie przekonują się o tym polscy użytkownicy Netfliksa, którzy nie mają już możliwości bezpłatnego testowania platformy. Dlaczego tak się stało?

Netflix po raz kolejny zaskoczył swoich użytkowników. Jednak nie wszystkich, a tylko polskich i niestety nie pozytywnie. Osoby, które chciały założyć dzisiaj konto na platformie – nieważne czy po raz pierwszy, czy nie – spotkały się z informacją, że usługa nie może być testowana za darmo.

Netflix – koniec z miesiącem za darmo w Polsce

Do niedawna pierwszy miesiąc korzystania z platformy był bezpłatny – w Polsce i na całym świecie. Dzisiaj takiej możliwości w naszym kraju już nie ma.

– W twoim kraju nie oferujemy obecnie bezpłatnego okresu próbnego. Aby rozpocząć członkostwo, odwiedź witrynę Netflix.com, wybierz plan i preferowaną opcję płatności, wprowadź adres e-mail, wpisz hasło, a potem zacznij oglądać – czytamy w Centrum Pomocy Netfliksa.

Oczywiście, na Netfliksie wszystko może się zmienić. Jednak należy zastanowić się, czy streamingowy gigant, mając dostęp do danych takich jak te mówiące, że blisko 50 tysięcy polskich kont na platformie to konta pirackie, szybko wycofa się ze swojej decyzji?

Jak Polacy zarabiali na kontach Netfliksa

Jak to działa? Cały proceder opierał się na pozyskiwaniu kolejnych kont z bezpłatnym miesiącem testowania usługi i wykorzystywaniu w tym celu wirtualnych kart bankowych. W praktyce wyglądało to tak, że użytkownik zakładał konto, podpinał do niego wspomnianą kartę, oglądał za darmo przez miesiąc, a później serwował sobie powtórkę z rozrywki.

I na tym nie koniec. Kontami na Netfliksie Polacy próbowali także handlować. Działało to tak, że tworzyło się nowe konto, wykorzystując darmowy miesiąc, i sprzedawało się dane logowania komuś "potrzebującemu" za kwotę niższą niż wynosi miesięczny abonament serwisu. Allegro tego procederu zabroniło, ale to nie znaczy, że całkiem znikł.

Podczas gdy w innych krajach system darmowego dostępu do platformy działa nadal, w Polsce przechodzi do przeszłości. Niestety, niechlubnej.

Aktualizacja: Netflix mówi, że to tylko testy

Spider's Web otrzymał oficjalny komentarz Netfliksa w sprawie braku dostępu do darmowego miesiąca w Polsce. Zgodnie z nim, to tylko testy, dzięki którym firma chce sprawdzić, ilu użytkowników wykupi usługę bez takiej opcji.

– Testujemy dostępność i czas trwania bezpłatnej wersji próbnej, aby lepiej zrozumieć wartość platformy Netflix dla użytkowników. Testy te zazwyczaj różnią się pod względem czasu ich trwania i regionów, w których występują. Nie muszą też oznaczać wprowadzenia testowanych zmian na stałe – czytamy w oświadczeniu.

Czy to oznacza, że okres próbny jednak wróci? Tego w tym momencie nie wiemy, ale nie jest to wykluczone. Podobnie jak niewykluczona jest opcja, że Netflix całkowicie z darmowego miesiąca zrezygnuje.